Binnen de competitieve verzekeringsmarkt ontwikkelde ConversionMob een geïntegreerde SEO aanpak om de performance van InShared structureel te accelereren.

De uitdaging

De online verzekeringsmarkt is extreem competitief. Het genereren van verkeer is duur, zo ook de CPC binnen Adwords. Om de bottom line ROI van InShared te verhogen is een sterke organische vindbaarheid binnen Google cruciaal.

De oplossing

Vanuit een lange termijn visie op SEO is gestart met de basis: het neerzetten van een solide technische fundering en het ontwikkelen van een aanpak die in alle gelederen van de organisatie wordt gesteund en gedragen. Een aanpak waarin de consument centraal staat. Dit uit zich bijvoorbeeld in de omvangrijke content hubs die voor alle verzekeringsproducten zijn ontwikkeld, gedreven vanuit consumentenbehoeften.

Het resultaat

SEO als een belangrijke levensader van de online business, gesteund door alle afdelingen en stakeholders. Drie jaar op rij een verdubbeling year-over-year van het aantal organische conversies. En als kers op de taart: op het zoekwoord ‘autoverzekering’ van pagina 7 naar de eerste ‘direct writer’ in de organische top 4.

FD Gazellen Award 2015 en 2016!