Om maximaal op online performance te kunnen sturen verzorgde ConversionMob de internationale Web Analytics implementatie en data management.

De uitdaging

Een uniforme inrichting van Google Analytics voor de snelgroeiende webshops in de 8 landen waarin WE Fashion actief is, om vervolgens diepgaande inzichten te verkijgen in consumentengedrag en de performance van alle online marketing activiteiten.

De oplossing

Op basis van een kick-off sessie met alle stakeholders zijn de Analytics requirements in kaart gebracht, welke zijn doorvertaald in een custom tagging plan. Via Google Tag Manager is via een schaalbare aanpak Enhanced E-commerce internationaal geïmplementeerd en uitgerold, inclusief wekelijkse automated reporting. Om de kwaliteit van de data en inzichten te bewaken, is er een wekelijkse data check ingebouwd waarin de kwaliteit van data wordt getoetst.

Het resultaat

Vanaf de kick-off is op hoog tempo in 4 weken tijd een uniforme Enhanced E-commerce implementatie over 8 landen uitgerold, waardoor alle data van hoge kwaliteit is en op identieke wijze wordt opgebouwd.

FD Gazellen Award 2015 en 2016!