Om in nieuwe internationale markten de organische vindbaarheid te doen accelereren, ontwikkelde ConversionMob een succesvolle content automation oplossing.

De uitdaging

Het Werkspot concept internationaal succesvol en op hoge snelheid uitrollen onder de naam Instapro. Vindbaarheid binnen zoekmachines is hierbij cruciaal. En hiervoor is veel content nodig. Schaalbaar, want het aantal FTE’s moet minimaal blijven.

De oplossing

Het grote voordeel aan een ‘marktplaats concept’ is dat veel user generated content ontstaat. Denk hierbij aan opdrachten, reviews en profielen van vakmannen. Deze content is in een database gestructureerd en verrijkt met data intelligence vanuit SEA campagnes. Vanuit scherp opgestelde business rules worden automatisch nieuwe contentpagina’s gecreeërd op het moment dat er relevant zoekvolume is en er voldoende user generated content beschikbaar is. Content automation dus.

Het resultaat

Wanneer Instapro in een nieuw land uitrolt wordt het overgrote deel van benodigde pagina’s binnen de website automatisch gecreëerd vanuit user generated content. Minimale FTE’s op content creatie, month-over-month sterke groei op organische performance en hoge relevantie van landingpages voor SEA campagnes.

FD Gazellen Award 2015 en 2016!